Megkérdeztem újra a kijelölt gyalogos-átkelőhelyeken történt gázolásokról a rendőrséget. A pandémia okozta forgalomcsökkenés ellenére is brutálisak a tavalyi számok.
A balesetek majdnem fele Budapesten és Pest megyében, tízből kilenc gázolás fényjelző nélküli gyalogos-átkelőhelyen történik. A halálos balesetek többsége szintén fényjelzés nélküli zebrán történt 2020-ban.
Az is figyelemre méltó, hogy az adatok alapján a gyalogosokat érintő balesetek harmada kijelölt gyalogos-átkelőhelyen történt.
Mint tudjátok 2019 decemberben parlamenti eseti bizottságot is kezdeményeztem, hogy megoldást találjunk erre a problémára. A bizottság munkaanyaga elkészült, hamarosan az Országgyűlés elé kerülnek az új tervezetek.
Szükséges egy zebrás minimum, melynek az ország összes gyalogátkelőhelyének meg kell felelnie. Ezen dolgozom! Te is segíthetsz ha felhívod figyelmünket a problémás gyalogos-átkelőhelyekre ezen a weboldalon.
Mire gondoltam, amikor elkezdtem a munkát:
- Az utcai közvilágítási előírástól 30 százalékkal nagyobb fényerővel megvilágított gyalogátkelőhelyek
- Országos gyalogátkelőhely-újrafestés
- Minden lámpás átkelőhelynél hangos jelzéssegítő kialakítása
- A lámpás gyalogátkelőhelyek adatbázisának Google Maps Waze-integrációja
- 40 km/h-s sebességkorlátozás minden oktatási intézmény (bölcsi/ovi) 300 méteres sugarú körében a gyalogátkelőhelyeknél.
Kérlek segítsd munkánknak, várjuk a zebraminimum@igenszolidaritas.hu címre ötleteidet, javaslataidat, fotókat rossz állapotú gyalogátkelőhelyekről, vagy oszd meg konkrét történeteid #zebraminimum hashtaggel.
Hasznald bátran a http://zebraminimum.hu honlapunkat is! A teljes adatigénylés itt található.
Székely Sándor
független országgyűlési képviselő
A Magyar Szolidaritás Mozgalom elnöke
Az Igen Szolidaritás alapítója