Dorogon jártam, ahol példás összefogásban az önkormányzat, a rendőrség és Varga Tibor útépítő technikus biztonságos gyalogos-átkelőhely létrehozásán dolgozik, egy 3D zebrát szeretnének egy forgalmas dorogi gyalogos-átkelőhelyre festeni 2020 tavaszán.
Varga Tibor mutatta be a már elkészült prototípust és a helyszínt, megnéztük és kérdeztünk.
A zebrát egy kopásálló hidegplasztik tartós útburkolati festékkel viszik fel az útra, amely 2 millimétere emelkedik ki az út síkjából. A felfestés kap egy réteg üveggyöngyöt is, ez a fényt veri vissza.
A gyalogátkelőhelyek azonnali szabályozására van szükség, a Szolidaritas Mozgalom biztonság munkacsoportja a törvényi szabályozás átalakítását szorgalmazza.
Szükséges egy zebrás minimum, melynek az ország összes gyalogátkelőhelyének meg kell felelnie.
Te is segíthetsz!
Mire van szükség? Alapvetéseink: Az utcai közvilágítási előírástól 30 százalékkal nagyobb fényerővel megvilágított gyalogátkelőhelyek Országos gyalogátkelőhely-újrafestés Minden lámpás átkelőhelynél hangos jelzéssegítő kialakítása A lámpás gyalogátkelőhelyek adatbázisának Google Maps Waze-integrációja 40 km/h-s sebességkorlátozás minden oktatási intézmény (bölcsi/ovi) 300 méteres sugarú körében a gyalogátkelőhelyeknél.
Kérlek segítsd munkánknak, várjuk a szoliakcio@gmail.com címre ötleteidet, javaslataidat, fotókat rossz állapotú gyalogátkelőhelyekről, vagy oszd meg konkrét történeteid #zebraminimum hashtaggel.
A Szolidaritás Mozgalom “zebraminimum” projektje kapcsán eseti bizottság létrehozását kezdeményezte a Parlamentben decemeber közepén.
A bizottság feladata a gyalogos átkelőhelyekre vonatkozó szabályozás felülvizsgálata és egy úgynevezett “Zebraminimum” előkészítése lenne, amennyiben azt a kormánypárti képviselők megszavazzák.
A gyalogátkelőhelyeken történt gázolások száma évről-évre növekszik. 2019 novemberében benyújtott közérdekű adatigénylésre az Országos Rendőr-főkapitányság az alábbi adatokat adta: a rendőrségi ügyviteli rendszerben rögzített adatok alapján 2018-ban országosan 1079 esetben, 2019. november 19-ig pedig 810 esetben történt gázolás a kijelölt gyalogátkelőhelyeken, 2018-ban 30, 2019-ben pedig 29 eset volt halálos kimenetelű. Azóta sajnos ez a szám növekedett.
Számos oka van a baleseteknek: a megváltozott közlekedési magatartások miatt a gyalogosok és az autósok sem tartják be a KRESZ előírásait, teszik ezt sokszor figyelmetlenségből vagy azért, mert a zebrák rossz minőségűek, sok helyen már szinte láthatatlanok. A mobiltelefonok korában a gyalogosok és az autósok figyelmetlen közlekedési magatartása is oka az egyre szaporodó baleseteknek.
Székely Sándor
független országgyűlési képviselő
A Magyar Szolidaritás Mozgalom elnöke
Csatlakozz a cselekvő emberek mozgalmához!
http://szolidaritasmozgalom.hu
http://instagram.com/szolidaritas
http://szolidaritas.tumblr.com
https://www.facebook.com/SZOLIDARITASmozgalom
https://www.facebook.com/szekelysandorSZOLIDARITAS/