Megkérdeztem újra a kijelölt gyalogátkelőhelyeken történt gázolásokról a rendőrséget. Brutálisak a tavalyi számok is.
A balesetek majdnem fele Budapesten, a tízből kilenc gázolás fényjelző nélküli gyalogos-átkelőhelyen történik. Négyből három halálos baleset szintén fényjelzés nélküli zebrán történt 2019-ben.
Mint tudjátok decemberben parlamenti eseti bizottságot is kezdeményeztem, hogy megoldást találjunk erre a problémára.
A gyalogátkelőhelyek azonnali szabályozására van szükség, a SZOLIDARITÁS Mozgalom biztonság munkacsoportja a törvényi szabályozás átalakítását szorgalmazza.
Szükséges egy zebrás minimum, melynek az ország összes gyalogátkelőhelyének meg kell felelnie.
Te is segíthetsz ha felhívod figyelmünket a problémás gyalogatkelőhelyekre.
Mire van szükség? Alapvetéseink:
Az utcai közvilágítási előírástól 30 százalékkal nagyobb fényerővel megvilágított gyalogátkelőhelyek
- Országos gyalogátkelőhely-újrafestés
- Minden lámpás átkelőhelynél hangos jelzéssegítő kialakítása
- A lámpás gyalogátkelőhelyek adatbázisának Google Maps Waze-integrációja
- 40 km/h-s sebességkorlátozás minden oktatási intézmény (bölcsi/ovi) 300 méteres sugarú körében a gyalogátkelőhelyeknél.
Kérlek segítsd munkánknak, várjuk a szoliakcio@gmail.com címre ötleteidet, javaslataidat, fotókat rossz állapotú gyalogátkelőhelyekről, vagy oszd meg konkrét történeteid #zebraminimum hashtaggel.