Szabad az Á

Átjáró Másországba

Budapest a bűnös város?

2015. november 16. 12:36 - Szabad az Á

Jutott eszembe, amikor a negyedik 23-as buszra sem tudtam felszállni szűkebb hazámban, Pesterzsébeten.  Én ugyanis tavasszal és nyáron bringával, késő ősszel, valamint télen BKV-val, mostanában már BKK-val közlekedem (bár követni már nem lehet, hogy mikor milyen cég járművén utazik az ember). Persze járhatnék kocsival is ősszel meg télen, de ez lehetetlen. Még akkor is, ha – mint fővárosi képviselő – van parkolási lehetőségem a városházán. De nem tudok kocsival járni, mert egyszerűen nincs hozzá idegrendszerem. Budapesten autóval közlekedni reggel és délután 4-7 óra között gyakorlatilag a mission impossible kategóriája.  Állandósultak a dugók, ha valaki parkoló helyet is akar magának keresni, legalább fél órát rá kell számolnia az amúgy is irreálisan hosszú menetidőre. A fővárosi önkormányzat megbízásából, 2009-ben készített Szonda Ipsos felmérése szerint az adott pillanatban Budapest belvárosában közlekedő autók harmada éppen parkolóhelyet keres, vagyis fölöslegesen szennyezi a levegőt. A kutatás azt is kimutatta, hogy a belső területeken átlagosan hat órán át foglalják az autók az utcai parkolókat, azaz a többség beautózik reggel a munkahelyére, és estig nem adja át a helyét másoknak.Tehát ebből, ha csak lehet, nem kérek. Inkább buszozok. Csakhogy idén elképesztő állapotokat tapasztaltam, mikor elkezdődött számomra a biciklimentes időszak. Túlzsúfolt buszok, a hármas metrón utazni olyan mintha egy életveszélyes roncsderbin lennénk, aminek a végén hálát adhat az ember, ha épségben elérte célját. De ezen kívül   a hármas metró annyira túl van terhelve, hogy a Corvin negyed és a Deák Ferenc tér között egyszerűen kiesnek az emberek a kocsikból, amikor kinyílik az ajtó.   A hármas villamos állandóan lerobban, és egyre gyakrabban gyulladnak ki a buszok is. Ennek megfelelően az emberek ingerületek, idegesek. Nem ritka a kiabálás, sőt nem egyszer láttam lökdösődést is a reggel munkába menők között.

 

3as_metro.JPG

(Forrás: fenteslent.blog.hu)

 

És hogy miért írok erről? Azért mert úgy látom, hogy ez egyáltalán nem véletlen. Úgy tűnik számomra, hogy a kormány valamilyen oknál fogva bünteti Budapestet. Budapest polgárait. A főváros – amely Magyarország gazdasági, kulturális és politikai központja – az ország GDP-jének 34 százalékát adja a költségvetésbe. Ehhez képest 500 milliárd forintból kell megoldania a működését. Ez már önmagában is megalázóan kevés, de hát mi budapestiek eddig sem az állami megrendelésekből éltünk. Mi arról vagyunk híresek, hogy saját magunk is tudunk olyat csinálni, ami világszínvonalú. Még abból is erényt kovácsolunk, hogy a belváros fantasztikus házait, hagyták tönkretenni. Sebaj, csinálunk belőle romkocsma negyedet, amely a föld minden országából vonzza a turistákat és termel bevételt a kormánynak. 

De úgy tűnik, a kormány nem nézi jó szemmel, hogy Budapest köszöni szépen, de jól van. Ne legyen jól. Nincs jól Kelet-Magyarország, nehéz a helyzet Dél-Dunántúlon, Pest megye déli és keleti régiói is tudnának mesélni. Akkor miért akar itt Európát Budapest? Na, azt nem! Vegyünk csak el tőlük pár milliárdot. Nem kell ide jó tömegközlekedés. Ne érezzék már magukat olyan nagyon polgárnak az emberek. Legyenek inkább csak prolik (semmiképp se proletárok…), akiken lehet röhögni.  Had könyörögjön nekünk azért a pénzért, amit amúgy már megígértünk. Majd meglátjuk, oda adjuk-e nekik. Ha olyan kedvünk lesz. Vagy nem lesz… 

Ha, nem tudná, kedves olvasó, most éppen ez zajlik.  A kormány megígérte – benne is van a Főváros és a Kormány költségvetésében is –, hogy támogatja a Fővárosi tömegközlekedést 24 milliárd forinttal. Ez tavasszal volt. A pénz azóta sem jött meg. Most, november 16-án, még mindig nincs a főváros számláján a pénz. Mondhatnánk, hogy oké, de még van hátra több mint egy hónap. Igen ám, de közben a fővárosnak már a stratégiai tartalékához is hozzá kellet nyúlnia, ahhoz, hogy biztosítsa a főváros tömegközlekedését. Egészen december 31-ig. Hogy utána mi lesz, azt nem tudni. Plusz, ahelyett, hogy 7 milliárdért vásárolnánk buszokat, hogy ki tudjuk majd váltani a hármas metró felújításával járó kapacitáskiesést, inkább sokkal rosszabb konstrukcióval bérlünk, illetve hitelből veszünk autóbuszokat. Már akkor, ha a kormány jóváhagyja ezt. Ez egész egyszerűen vérlázító. 

Úgy gondolom, hogy ha a kormány tisztelné Budapestet – aminek a teljesítménye nélkül nem költhetne csak saját kommunikációjára 25 milliárdot, stadionok építésére sok 10 milliárdot, nem adhatna gázszerelőknek sokmilliárdot, és sajnos napestig sorolhatnánk a sort a teljesen felesleges, ámde nagyon költséges passziókról -, szóval ez a kormány, ha tisztelné a budapesti választópolgárokat, igazán betarthatná saját költségvetését. De úgy tűnik, nem akarja, vagy csak akkor, ha már eléggé megalázta a város főpolgármesterét valamint a város lakóit.  Bárhogy is van, Budapest – a pár látványberuházáson kívül – évek óta stagnál. Az oktatást szétverik, nem épülnek új épületek, nem fejlődik a tömegközlekedés, és ha világversenyt hoz a kormány Budapestre, az azzal jár, hogy elveszik az egyik kedvelt fürdő tulajdonjogát a várostól azért, hogy cserébe kifizessék a tömegközlekedés hiányát. Már egy részét… Egyszóval Budapestet valamiért bünteti a kormány. 

Úgy tűnik, a Főpolgármester egyelőre nem tud erőt mutatni a kormánnyal szemben. Mind a Városházán, mind pedig a BKV-nál leépítések lesznek. A rozsda negyedek újragondolása helyett, a kormány inkább a Városligetet tenné tönkre. A tömegközlekedés a csőd szélén táncol. A város lassan-lassan feléli tartalékait. A kérdés az, hogy a budapestiek mikor unják már meg, hogy a sarokba vannak állítva. Mindenesetre én már nagyon unom!

 

Szerző: Székely Sándor

 

53 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szabad-az-a.blog.hu/api/trackback/id/tr938083022

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Eddie 2015.11.16. 13:18:10

Ha a budapestieket érdekelné, hogy ez a kormányzat alázza őket, akkor nem úgy szavaznak, ahogy szavaztak az elmúlt években! A fidess mindig is utálta Budapestet és úgy is bánt vele de ez el lett felejtve és most itt az eredmény

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.11.16. 18:37:28

Ezerszer jobb mint horvátországiluxusnyaralótépítő demszky, van fejlődés.
Ja és én vígan elközlekedem kocsival, dugók ebben az országban nincsenek, ez lófasz

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.11.16. 18:38:01

@Eddie: engem nem aláz senki, ha téged igen, mehetsz a fejlett nyugatra mosogatni :)

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.16. 18:48:29

@Eddie: nem lett elfelejtve, de a fideSSbuzikon kívül alig ment ember szavazni. Vagy úgy gondolta, hogy ha nem a fideSS elvtársaira szavaz, akkor Budapest szopni fog. Ezek csak arra nem gondoltak, hogy a fideSSbérencek csak ártani tudnak.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.16. 18:49:41

@enpera: ez ugyan hazugság, de egy fideSSes ganajtúrótól mást nem is lehet várni.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2015.11.16. 18:50:40

@enpera: persze, mert a hosszú nyelved a meleg szarig hatol a fideSS vezetők seggébe.

zdanee 2015.11.16. 18:51:41

Nekem az a benyomásom, hogy a Fidesz bünteti Budapestet, de Tarlós meg simán csak geci szeretne lenni a Pestiekkel, ezért ő is orrba-szájba szívat minket. Másképpen nem tudom értelmezni a fonódó villamos kivitelezésének az ütemtervét, mint hogy szándékosan van úgy kettévágva a város, hogy Ürömről kerülve hamarabb lehet észak-dél irányban közlekedni, mint a városon belül.

we dont want arabs here..So what 2015.11.16. 19:00:02

Szabad az olyan vélemény is hogy kibaszott fővárossal tele van a pöcse a nem fővárosi polgároknak is???
Fizessetek több adót bazdmeg, finanszírozzátok a szarságaitokat ti magatok.

fidesz maszop dk egykutya 2015.11.16. 19:00:35

@enpera: hazudsz, folyamatosan hazudsz. Reggeltől estig dugó van. Még hétvégén is.

zdanee 2015.11.16. 19:16:32

@we dont want arabs here..So what: Dögöljön meg a szomszéd tehene is, mi? Sőt, dögöljön meg a föld összes tehene! Talicskaszám hordák a pestiek adóját vidékre. Csak kisvasutat meg kibebaszott stadiont építenek belőle. Örülj, a tiédből is.

Eszes Péter 2015.11.16. 19:17:53

A fővárosaik a Magyar költségvetés 34 százalékát termelik meg évente. Szal nem kéne azzal jönni, hogy fizesseneke több adót. Nyílván nem a vidkék rovására kell, Budapestet fejleszteni, de attól még, hogy Budapest lerohad, nem lesz jobb a vidéknek. Sőt.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.11.16. 19:30:18

@Eddie:
"A fidess mindig is utálta Budapestet és úgy is bánt vele"
Nem Magyarországon élek, de van itt vállalkozásom, ezért gyakran megfordulok Bp-en. Szerintem a Demszky érához képest látható fejlődés. Tömegközlekedés, Belváros tisztább lett, sok dolgot felújítottak. Nem azt mondom, hogy nincs még mit tenni, de azért észre kell venni a pozitív dolgokat is.

raz sierpem raz mlotem czerwona holote · http://redisbad.pl 2015.11.16. 19:33:48

@Hóhér az utolsó barátod:
Imádom a mélydemokrata vitakúltúrát! Gondolom vérig lennél sértve, ha valaki beírná ugyanezt neked ellenkező előjellel.
Nem lehet, hogy inkább azért szavaznak a fideszre/jobbikra, mert a baloldalnak kb annyi a mondanivalója, hogy: merazorbán, fidss, meg mindenki bérkommentelő?

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.16. 19:36:03

A budapesti tömegközlekedés kiváló szintű, ezt mindenképpen szögezzük le.

slowMotion 2015.11.16. 19:38:23

Marhák. Én most költözöm Felcsútra. Ti meg szivjátok a budapesti szmogot, mig vartok a döglött metrótokra.

féregírtó 2015.11.16. 19:55:16

Az első orbanescu kormány ugyan ezt csinálta. Az egész fides vezetés vidékről került munkahely nélkül a hatalomba, és hozták magukkal a kisebbségi érzésüket.
A másik, hogy egy európai világváros Budapest lakói látnak bele a leginkább a fides valódi mivoltába, ez nyílván kapásból bosszúért kiált. Meg aztán a kollégista haverok célja nem a magyarok jóléte, hanem a saját maguk jóléte. Ehhez viszont a szavazatokat kell maximalizálni, és ehhez nem a legjobb Budapestet célba venni.

féregírtó 2015.11.16. 19:56:43

@slowMotion: Labdaszedő leszel? Nagy karrier!

2015.11.16. 19:57:35

A cikkel az a baj, hogy a szerző a Budapest-vidék ellentétet próbálja szítani.

Jolka40 2015.11.16. 20:12:26

@zdanee: Nem vidékre, Felcsútra.

2015.11.16. 20:15:16

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes:
Ebben kivételesen igazad van.

@féregírtó:
Ha igazad lenne, nem választotta volna meg Budapest Tarlóst. Igazából az emberek többsége vidéken és Budapesten is könnyen bedől a pártállami propagandának. A különbség, hogy Budapesten mégis nagyobb a Fidesz támogatottsága inkább az anyagiak miatt lehet, aki nélkülözik vagy csak simán állandóan ott lebeg a munkanélküliség rémképe, az nem fog olyan "luxussal" törődni, mint szabadság...

2015.11.16. 20:15:46

@nagybalfasz:
Mármint hogy kisebb Budapesten a Fidesz támogatottsága.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.11.16. 20:32:18

@Hóhér az utolsó barátod: anyádat sértegesd, az talán megengedi. Én max pofánváglak, libsibuzi.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.11.16. 20:33:38

@fidesz maszop dk egykutya: neked szerintem nemhogy kocsid nincs, de még jogsid sem. Anyukád visz be minden reggel a suliba, bringával.

Proud Mary 2015.11.16. 20:35:34

micsoda hülyeség. annyi építkezés meg fejlesztés ami bp-en van most a világon nincs

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2015.11.16. 20:35:45

@slowMotion: nagy karrier lehet, ott sok diplomast foglalkoztatnak. Amúgy kocsival járok.

izéperiksz 2015.11.17. 00:12:28

Marhaság. A Fidesz nem Budapestet utálja, hanem a vidéket.
A világ Felcsúton kívüli részét.

izéperiksz 2015.11.17. 00:14:16

@Proud Mary: Dehogynem. Székesfehérvártól 39km-re északkeletre.

fidesz maszop dk egykutya 2015.11.17. 00:19:47

@enpera: 2 kategóriára is van jogim húgyagyú agitprop "elvtárs" :). Motorral elég gyakran megyek keresztül a beállt városon. Mert azzal legalább lehet, csak az út 90%-án a szaggatott vonalon kell menni :) Télen meg állok a dugóban kocsival.

@izéperiksz: a fidesz mindent utál ami nem a párthoz tartozik. De a legjobban a magyar embereket utálja.

Pukka Pad 2015.11.17. 00:26:12

Lehet, hogy másik városban élek, s azt is Budapestnek hívják? Beteg vagy, emberke, szamárságokat írsz és tendenciózusan hazudozol. Ennyi fejlődés, mint az utolsó 5 évben az előtte lévő 20 év alatt nem volt. Lehet nem szeretni egy politikai garnutúrát, de azért nem baj, ha a tényeket tiszteletben tartjuk. Ez a "budapetiek és Budapest büntetése" a legócskább liberálbolsi szöveg. Lejárt lemez.

fidesz maszop dk egykutya 2015.11.17. 00:36:04

@Pukka Pad: milyen fejlődés volt "elvtárs"? Soroljad.

chrisred 2015.11.17. 06:01:40

@fidesz maszop dk egykutya: Azok a fejlesztések, amiket az Uniótól kapott pénzből jöttek létre a 2007-14 közötti programozási ciklusban, vagyis lényegében kormányokon és fővárosi vezetéseken átívelően. És amiből egy élhető XXI. századi világváros alapjait lehetett volna lerakni, ha nem a magyar hatalmi elit belső harcainak áldozata lesz. De a ballibek az utolsó éveikben már nem foglalkoztak a programok elindításával, mert tudták, hogy a gyümölcseit úgyis a másik oldal szakítja le. A Fidesz pedig egyetlen elképzelést hajtott végre, hogy a lehető legtöbb pénzt szivattyúzza ki az uniós alapokból, hogy mire, azzal már nem is foglalkoztak. Így lett az odacsapott, rendszertelen, félig működő fejlesztések sora a főváros utolsó csatlakozási esélyéből. Utolsó, mert most már fejlett régiónak minősül, ahová a fejlesztési programok pénzei már csak szivárogni fognak a jövőben.

midnight coder 2015.11.17. 06:44:44

@chrisred: Talán nem kellett volna annyi pénzt elbaszni a 4-es metróra. Pl. anno az oroszok megcsinálták volna az államadósságuk fejében is - de a jóelvtársak azt inkább eltüntették. Aztán ott van Pl. a Keleti felújítása ami eltartott vagy 6 évig - szerintem anno az akkori technológiai lehetőségek mellett gyorsabban épült fel a nulláról mint amennyi ideig legutóbb a felújítása tartott. És persze így is elég fosul néz ki a nagy része, pedig turisztikai látványosság lehetne.

Ezzel együtt volt fejlődés, Pl. meghosszabbították az egyes villamost - végre - illetve előbb-utóbb a rajta járó múzeumszökevény kocsik is korszerűekre lesznek cserélve. Plusz szépen cserélgetik az elaggott Ikarus buszokat - márpedig azok a buszok nem az elmúlt pár évben lettek 30-40 évesek.

A legnagyobb baj viszont Pesten a tömegközlekedéssel az, hogy állandóan bűzlik a hajléktalanoktól. És ezen eddig egyik kormány sem tudott segítni, bizony a magát szociálisan érzékenynek hazudó baloldal sem. Ők is leginkább csak a kukázás és a köztereken és tömegközlekedésen történő alvás és hugyozás jogát biztosították. És jelenleg ez a pesti közlekedés - és egyáltalán lét - egyik nagy rákfenéje. A másik amúgy a kutyák - az egész belváros bűzlik a húgyszagtól - kutyák, hajléktalanok, részegek...

luis5 2015.11.17. 06:44:52

@Eszes Péter: gyorikent tele a hocipom a "Bp termeli a Gdp 34% at" dumaval. Egy csomo cegnek, majd minden banknak bp-i a kozpontja, a jovedelem nagyobb reszet meg nem bp-en realizalja csak ott csapodik le. A valos arany kb 15%.

Nzoltan 2015.11.17. 08:12:43

Nos, nermazé' a húszfilléré', de a vidék nélkül nem lenne pénz Budapesten sem. A termelés túlnyomó része bizony még mindig vidéken van. Az, hogy az irodaházak nagyrésze, az aktatologató központok Pesten vannak, attól a fővárpsiak bizony éhen halnak, Termék nélkül milyen munkája lenne a marketingesnek? A dizájnereknek? A logisztikának és a fuvarozóknak? Mit árulnának a boltok? A pesti ember el van szállva, mert azt hiszi, ha nem tölti ki a napi exceltáblázat adagot, akkor megszűnik a napsütés és beköszönt a jégkorszak.

Szóval ennek fényében becsüljük meg azon vidéki alulfizetettet embereket, akik olyan munkát végeznek amitől a pesti nagyszájúaknak letörne a műkörme.

vamá 2015.11.17. 08:24:36

Dugó ott keletkezik, ahol több az autó, mint amennyi elfér. Ezen úgy lehet segíteni, hogy a hozzáférést nem ingyen adjuk: aki fizet, az mehet, aki nem fizet, válasszon másik útvonalat, vagy másik időpontot, amikor kevesebben akarnak arra menni.
Az sem ártana, ha az autósok rendesen hozzájárulnának a budapesti úthálózat fenntartásához, és megfizetnék a zajt és levegőszennyezést, amit csinálnak.
Ezért be kell vezetni a városi útdíjat, és ott és amikor sokan akarnak autóval járni, emelt tarifát kell alkalmazni.
Bővebben a levego.hu honlapon, legújabban: www.levego.hu/kapcsolodo-anyagok/legyen-vegre-dugodij-budapesten
de vannak korábbi anyagok is.

zsoci 2015.11.17. 08:46:06

@Eddie: Persze, hogy utálja, mert a Budapest alapvetően nem Fidesz beállítottságú.

zsoci 2015.11.17. 08:48:27

@vamá: Ez egy óriási tévedés! Nem az autók számával van a baj, az pesten gyalázatos kevés Európa többi városához képest. A dugók a rossz forgalomszervezés miatt alakuzlnak ki, például, amit a cikk is említ az 30% feletti meddő forgalom.
Az autósok többszörösen megfizetik a közelekdés externális költésgeit, több adónameben is. Amit Te mondasz, aza "sötétzöld" szervezetek demegóg hülyesége.

Medgar 2015.11.17. 09:24:52

@we dont want arabs here..So what: Nélkülünk éhen döglenétek paraszt

Pilotax 2015.11.17. 10:02:23

@Eszes Péter: Ez a Budapesti 34 % (?) GDP meg adó már minden normális vidéki agyára megy, mert úgy hazugság ahogy van. Ha nem lenne a vidéki háttér Budapest már régen éhen döglött volna. Amikor Budapestre jártam főiskolára (nem most volt, de ma is ez a helyzet) 30-40%-al olcsóbban vásároltam a friss zöldséget Budapesten mint abban a megyében ahol azt megtermelték. Ennyit a torz gazdasági struktúrákról. Szinte minden országos cégnek Bp-en van a központja, ezért itt könyvelik le a vidéken termelt jövedelmet is, ami a statisztikában persze úgy néz ki, hogy az Bp-en keletkezett. Csak néhány példa: Az összes bank, biztosítótársaság - hogy csak a legjövedelmezőbb ágazatot a pénzügyeket említsem - központja Bp-en van. Az ország tömegközlekedésre fordított költségeinek kb. 80 %- Bp-en kerül elköltésre - ebben nincsenek benne az olyan beruházások mint a 4-es metró 400 milliárdja -, 1,8 millió vs. 8 millió lakos. A fővárosi munkavállalók hányad része származik az agglomerációból? Termelve a "fővárosi" GDP-t, meg adót??? A gyerekem Bp-en dolgozik, mert mifelénk esélye sem volt az elhelyezkedésre, pedig nagyon szívesen maradt volna itthon. Hol állítja elő a GDP-t, hol fizet adót, ez miért nem jelenik meg a helyi GDP-ben, miért Bp-en jelentkezik? Az állandó lakcíme itt van vidéken és természetesen amikor csak tud siet haza, mert nem igazán szereti Bp-et, de megélni muszáj. Ja a multicég ahol dolgozik 90 fővel a központot működteti Bp-en, a termelőegységek szanaszét vannak az országban több ezer vidéki munkavállalóval és adózóval, Bp-en nincs egyetlen termelőegységük se, akkor hol is áll elő a megtermelt érték, és hol könyvelik el azt?. Ez a cég több százmilliárdos forgalmat bonyolít le.
Ha a GDP-t vagy az adókat ott könyvelnék le a statisztikákban ahol az előállításra került, vagy annak a településnek írnák jóvá ahonnan a megtermelt javakat előállító dolgozó származik, életvitel szerúen él, akkor nem lenne több a Bp-i GDP összege mint a lakossági arány - 1:5 -, vagy legalábbis nem lenne ekkora a különbség a tényleges és a vélt értékek között. Budapest egy nagy, az országra rátelepült vízfej ahol szívják a vidékiek vérét.

erol 2015.11.17. 10:05:20

@zsoci: "Nem az autók számával van a baj, az pesten gyalázatos kevés "
Ha kétszer ennyi lenne akkor jobb volna?
Sajnos nagyon kevés amit fizetnek a károkhoz képest. A csórók ne autózzanak, ilyen egyszerű.

2015.11.17. 10:38:52

@vamá: a légszennyezést nem hiszem, hogy ki lehetne fizetni. :( nincs az a pénz, legalábbis ami engem érint...

midnight coder 2015.11.17. 10:41:01

@Pilotax: Egy fenét döglött volna éhen. Egy rakás ország szállít örömmel kaját a pénzünkért. Amúgy is ez zajlik nagyrészt. Az élelmiszeripar nagy része már kinn van. Lásd Pl Boci csoki.

zsoci 2015.11.17. 10:47:51

@erol: Annyiból lenne jobb, hogy az 1000 lakosra jutó személygépkocsik száma egy fotos mérőszám a gazdaság feletségét illetően. Ha több lenne fejletteb, gazdagabb ország lennénk.
Amit meg írsz, hogy csorók ne autózannak elfogadhatatlan! Az autózás nem úri huncutság, hanem egy fontos napi tevékenység! És iszonyúan gusztustalan, pont a szegényebb réteget tovább fosztogatni. Másrészről az közelekdés nem károkat okoz elsősorban, hanem értéket termel.

dez01 2015.11.17. 10:56:36

Ez a Budapest termeli a GDP X%-át szöveg a legnagyobb butaság. Olyannyira, hogy ahol ez szerepel, automatice 0-ás tartalomnak veszem az egészet, még akkor is, ha egyébként lenne a témában valami

Mr. Rustical 2015.11.17. 11:36:35

Szerintem kicsit túlmutat a poszt a szokásos orbánördögözésen, egy olyan szintre, amit a kommentelők többsége már képtelen értelmezni, amiről viszont érdemes lenne vitatkozni, ha a közéletben egyáltalán lenne helye az értelmes vitának.
Amennyire emlékszem, a szocialista kormányok alatt ugyanilyen kevés pénzt kapott Budapest, illetve még kevesebbet. Legalábbis beruházásból biztosan kevesebb volt akkoriban. Pedig ők a hatalmat a balos budapesti szavazatoknak köszönhették.
Miért?

Egyébként a megoldás nem a kormányoktól függő pénzleosztás, hanem az adó-bevételek egy nagyobb részének (SZJA, társasági adó) helyben tartása, illetve ennek az aránynak a törvényi rögzítése lenne. Ebben nyilván a Fidesz ellenérdekelt, mert Budapest mindig balosabb lesz, mint a vidék, sokkal nagyobb eséllyel veszíthetik itt el az önkormányzatot, mint bárhol .

A másik fontos torvényi változtatás a Főváros hatásköreinek megerősítése és forrásainak növelése a kerületek rovására.
Sajnos ebben is ellenérdekelt az Országgyűlés.

Ha már tartós megoldásokat nem lehet elérni, legalább egy erős lobbit össze kéne hozni. Mondjuk a Főpolgármester és a Közgyűlés együtt sztrájkol a BKV (vagy mi) dolgozókkal?

erol 2015.11.17. 11:37:12

@zsoci: Sajnos rengeteg kárt okoz (levegő szennyezés, zaj, kosz, balesetek, stb.) és ezt meg kell fizetni. Nem véletlen az a tendencia, hogy próbálják mérsékelni, kiszorítani a belvárosból, illetve megfizettetni. Háborogni persze lehet de minek? Persze lehet állítani, hogy milyen fontos, de az áruszállítókon kívül kinek elengedhetetlen? A a kényelemről szól a dolog, ami nem baj de azért mindig (sokat) kell fizetni.

konrada 2015.11.17. 12:05:43

Nem azért mondom, de amit a blogíró ide belihegett, azt valami konzervből is elő lehetett volna szedni az elmúlt 25 évből (lehet, onnan is szedte.)

...azon viszont érdemes elgondolkodni, hogy ha konzerv azonos, miért nem szavazták visza az elöző konzerv idején regnálókat...
...talám mert érzik azt, hogy ha nem is az igazi, de mégis, valamiféle gazdája van a városnak...
(Már látom a felhördülést a gazdán, de a félreértések elkerülésére azokkal közlöm: nem csak az ölebeknek van gazdája, de azt is úgy hívják, aki törödik a rábízott értékekkel...

zsoci 2015.11.17. 12:38:14

@erol: ez egy baromira szűklátókörű és ostoba álláspont.

erol 2015.11.17. 13:10:05

@zsoci: Mi a széles látókörű és okos álláspont?

fidesz maszop dk egykutya 2015.11.17. 13:14:38

@Mr. Rustical: "Miért?" mert nem jött ennyi eu-s pénz.

@erol: a kibaszott bkv-ért is sokat kell fizetni... hogy a 3. kerület széléről a 13. kerület közepére eljussak (szomszédos kerületek), 900 forintot kéne fizetnem. Meg még egyszer ennyit visszafelé...
süti beállítások módosítása